SURVİVOR KİT: GEREKSİZ ALIŞVERİŞ YAPMAYI NASIL BIRAKIRIZ

by - 3/29/2017



Bir süredir yazmak için sabırsızlandığım bir yazıyla karşınızdayım! Bu kadar beklememin sebebi söyleceğim şeyleri bizzat yapıyor olduğumdan emin olmaktı. Yaklaşık 4 aydır ihtiyacım dışında kıyafet alışverişi yapmıyorum. Bunun en büyük sebebi ise zaten hali hazırda fazlasıyla kıyafetim olması ve para biriktirmek istemem.





Eskiden nasıldım: her ay parasının büyüük çoğunluğunu kıyafetlere veren, sonra onları aslında çok da giymeyen, mağazaların sezonluk parçalarını ezbere bilen, sadece tüketmeye odaklı biri. 

Yazın yazdığım şu iki (I, II) postu okuyanlar bilir, önceliklerimi değiştirmeye ve etrafımdaki kalabalıktan kurtulmaya karar vermiştim. Önce kıyafet dolabımı elden geçirdim. Ne kadar çok kıyafetim olduğunu fark ettikten sonra ikinci vurucu şey "zayıflamamı" bekleyen bir sürü kıyafetim olmasıydı. Sadece daha zayıfken aldıklarım değil o zayıflıktayken daha da zayıflayacağımı düşünüp aldığım kıyafetlerden de bahsediyorum. (canım kendim) Bu kıyafetlerin üstüne bir parça daha koymak bende daralmalara sebep olmaya başlamıştı. Ama kafada bu noktaya gelince bile eğer benim gibi bir kıyafet hastasıysanız alışverişi bırakmak o kadar da kolay olmuyor. 

Peki nasıl alışveriş yapmayı bıraktım? 

Beni alışverişe teşvik eden şeyleri bir anda hayatımdan çıkardım. 

1. Mail Listelerini Tek Tek Sildim. 

Her mailime düştüklerinde bir bakayım yaa diye açıp kendimi sitelerde gezinirken kaç kere buldum yani. Her türlü alışveriş sitesinin mail listesinden çıktım. Mail kutumda ferahladı.

2. Alışveriş Merkezlerine Gitmeyin. 

Çok net. Bu kadar. Ben şöyle yaptım: cidden bir süre hiç gitmedim. Gitsem bile dükkanlara girmedim. Ve çok ciddiyim şu anda eskisi gibi keyif almıyorum mağazalarda gezerken.

Peki oldu da bir şey gördüm ve çok beğendim o zaman ne olacak?



3. Pinterest 

Allah Pinterestten razı olsun ya. Tontişim benim. Ne zaman almak istediğim bir şeyle karşılaşsam onu pinliyorum. Bir süre sonra geri dönüp ya gerçekten istiyor muyum diye sorma şansım oluyor. O ani gaza gelip alışları engelliyor.


4. Elinizdekileri Yeniden Keşfedin

Bu konuda Pinterest yine yardımcınız olabilir. Elinizdeki kıyafetleri yeniden keşfetmek gerçekten güzel bir his. Şimdi yavaş yavaş eski zayıflığımdaki kıyafetlere de tekrardan girebiliyorum o zaman yeni kıyafetler almak daha da anlamsız geliyor.

5. Terzi 

Elinizdeki kıyafetleri yeniden keşfetmenin bir boyutu da yırtılan zarar gören kıyafetlerinizi terziye götürmek. Yeni pantolon almak yerine üşenmeyip ağ yerinden giden pantolonu çok daha ucuza tamir ettirebilirsiniz. Tombikler bilir o ağ yerlerini :( ah o bacak sürtünmesi yok mu :(

6. İhtiyaç Listesi 

Bunu pinterest üzerinden de yapabilirsiniz. Ben telefonuma not alıyorum. Spor taytı, siyah kemer vs. vs. Eğer kıyafetlerini bir anda elden geçirirseniz ihtiyaç listenizi de daha net çıkarabilirsiniz.

Pinterest adresim: https://tr.pinterest.com/badicayir/

-B

You May Also Like

0 yorum